Drie landen in drie dagen - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu Drie landen in drie dagen - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

Drie landen in drie dagen

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

01 Mei 2018 | Zweden, Malmö

Hej god natt,

Zweden it is! Het 4e land in een week, mooie score lijkt ons. Helaas vandaag een beetje regen en wind, verder al de hele week eigenlijk best mooi weer. Waaien dat het hier kan in Scandinavië, maakt niet uit waar je bent, er komt overal en altijd wel een frisse zeewind vandaan ;-D

We begonnen onze reis in Bremen, op de fiets op zoek naar de Bremer stadsmuzikanten! Gelukkig gevonden en nadat we onze liefste wensen hadden gepreveld terwijl we beide poten van de ezel tegelijk vasthielden, konden we weer door. Spannend was het wel, stel dat je echt een bloemenprinses zou worden… Bremen was een leuke stad, zeker aanrader voor een weekendje ofzo, prima te doen. smiddags door naar Schleswig, 1 slapend en 1 knutselend meisje achterin, een leuk stadje met mooie Dom, leuke speeltuin en een prima camperplaats aan een winderige haven. Tijd om Duitsland te verlaten, anders halen we het principe 3 landen in 3 dagen niet ;-D We kwamen in een prachtig oud stadje Ribe in Denemarken. Smalle klinkerstraatjes en overal een fiets tegen de gevel, net Groningen. Wat een wijds landschap vol met landbouw (hoe zou dat hier gaan met de gecombineerde opgave) en rust. Mooie brede rustige doorgaande wegen, maakt niet uit welke je kiest. Gemoedelijk vonden we misschien nog wel het beste passen hier zo tussen de windmolens en zonnepanelen. Goed nieuws dan is er in ieder geval (viniederval volgens Issy) zon!

Vanuit Ribe was het nog een uurtje naar Legoland, een niet te missen park in Denemarken, wat een fantastisch park!! Hele dag speelplezier in de zon! Ondertussen nog even kletsen met andere mensen uit Zuidwolde, it’s a small world afterall, of haal ik wat parken door elkaar. Maar magisch vonden de dames het zeker. Big fun in de Draken achtbaan, vol spanning in de wildwaterbaan langs de elanden, wolven en andere lego dieren of samen sturen op jeep safari langs de mooiste giraffes, zebra’s en olifanten van lego. Kamperen bij de boer in Billund, dan konden we de volgende dag nog even langs lego house. Lise vond de paarden bij de boer zeker net zo leuk, maar ach dat was spelen in de molshoop met een lepeltje ook. Super vinden ze het om samen op pad te zijn in ons gezellige camperhuisje!

Vanaf Lego city via een Bizon boerderij naar het strand. Wat een mega beesten zijn dat zeg! Leuke stop en hop door want de camping heeft een zwembad, geen tijd te verliezen! Bikini aan en gaan, aldus Issy. Wij verlangden ondertussen naar de Waterlelie, inmiddels open en hopelijk wel water van 24 graden. Otterup had leuke knusse huisjes aan het strand, hele rijen gekleurde schattige huisjes met uitzicht op zee! Tijd voor een paar meiden wandelingen aan zee! Superleuk, net geen natte voeten krijgen, of erachter komen dat je zelf het duintje op kunt lopen zonder te vallen in het mulle zand. Geert ging even hardlopen want er moet immers getraind worden voor een cross triathlon, maar de watertemperatuur schrok wat af geloof ik.. Heerlijk zonnetje inmiddels dus de aftersun kan erbij gezocht en door naar Kopenhagen! Zullen we weer verder, we hebben hier immers al een nacht gestaan! Ah keurig, jong geleerd :-D

Maandag in een heerlijk zonnetje en bijbehorende straffe wind op fiets door Kopenhagen! Half uurtje fietsen vanaf de camping en in de stad de perfecte manier om te sightseeën. Al leek het er soms op dat vooral wij, 3 dames op 1 fiets een leuke bezienswaardigheid waren. Helemaal wanneer er 1 of 2 liggen te tukken. Eerst uiteraard op zoek naar de zeemeermin, viel een beetje tegen geloof ik. Verder veel mooie oude gebouwen, grappige wachtwissel met mannen met lekkere warme mutsen, een heerlijk zonnig relaxed prachtig kleurrijk Nyhavn! Wederom een aanrader! Nog even een buitje meepikken in Tivoli, een soort pretpark met gezellige cafeetjes, speeltuinen, attracties en mooie vijvers. Terug naar de camping, een soort vesting met oude imposante kanonnen en hoogteverschillen, de perfecte plek voor een spelletje schat zoeken ;-D en uitwaaien aan zee! Kopenhagen was de laatste Deense stop, via een indrukwekkende brug naar Zweden met uitzicht op de Turning Torso. Het voelt gelijk heerlijk vertrouwd met de Ikea, allemaal volvo’s en de H&M die je in ieder winkelcentrum ziet! Kortom we vermaken ons best en genieten mega van die supergelukkige meisjes met hun stralende koppies!

Wij gaan op zoek naar elanden en oefenen met Zweeds. Lise kan het nog het best, die praat het al.. alles is ies.. nu nog uitvogelen welk zweeds woord daar het beste bij past!

• 01 Mei 2018 - 22:40

Theresia:

Ik lees hier maar één woord: genieten!!!!
    wat heerlijk zeg om zo met jullie gezin op pad te zijn.
    Nog..... landen te gaan.
    groetjes en nog veel meer plezier met elkaar.

• 02 Mei 2018 - 11:46

Gré En Koop:

Als begin van de vakantie is dit al super !

• 02 Mei 2018 - 13:29

Yvonne En Rene:

Geweldig leuk om jullie verhalen hier te lezen en een beetje mee te genieten.

• 04 Mei 2018 - 07:36

Elmar:

Wat een mooi verslag

• 08 Mei 2018 - 20:03

Buurtjes 171:

Heerlijk, jullie zijn volop aan het genieten!