No Worries - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu No Worries - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

No Worries

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

02 November 2009 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

het is nog maar een weekje geleden dat we een verhaal gepost hebben, maar voor ons lijkt het al veel langer. We zijn een weekje verder: kuala Lumpur - MotoGP - Singapore - Darwin en nu zijn we al in Cairns aangekomen! We voelen ons af en toe net rocksterren die in Amsterdam optreden en dan opkomen met Hello London!!

Vorige week zijn we naar Kuala Lumpur (KL, zoals ze daar zeggen) gevlogen en hadden een hele middag de tijd om de stad te bekijken! Schitterend die Petronas towers, moet je gezien hebben ;-). Maar belangrijker was dat we kaartjes konden scoren voor de MotoGP op Zondag! Geen talud waar je gezellig met een grote groep vrienden om 5uur sochtends onder een stuk plastic de speklappen en de pannenkoeken naar binnen probeert te werken, maar echte hoofdtribune kaarten, met overkapping en echte vrije zitplaatsen. Dus met de eerste bus om 8uur de stad uit en negen uur op de baan (je wilt toch een goed plekkie). We hadden een prima uitzicht over een groot deel van de baan, en op de bocht waar Rossi zijn inhaalacties deed. Want dat was wel nodig, na zijn traditionele beroerde start. Maar gelukkig werd hij derde, ruim genoeg voor het wereldkampioensschap! En hoe super is dat om erbij te zijn! Snel naar de andere kant van de tribune voor een prima uitzicht op het podium! Voordeel is dat de rest van de mensen hier nogal klein is, dus we heben goed kunnen volgen hoe Rossi zijn succes vierde!!! Van het circuit afkomen de stad in is overigens net zo lastig als in Assen...

Maandag door naar Singapore, waar we in een uiterst relaxt hostel zomaar 2dagen de tijd hadden om de stad te bekijken. En wat een relaxte, schone rustige stad is dat! Zolang je niet zomaar de straat over steekt, door rood loopt of afval op straat gooit is iedereen er erg aardig en relaxt. Wel duur in vergelijking met Maleisie.. We hebben oa het park en de Orchideen tuin bezocht, waar ze onwijs veel supermooie bloemen hebben! Geert vond het er ook leuk. verder hebben we de vele enorme shopping centra bekeken, vele tempels, de rest van de stad en een onwijs lekkere Indiase maaltijd gescoord in Little India! Met je handen eten mag, maar hoeft gelukkig niet. Dat was ongeveer het laatste wat we gedaan hebben in zuid-oost Azie, aangezien we snachts doorgevlogen zijn naar Darwin.

Dit was de reden dat we niet eerder naar huis hebben geschreven, omdat het er niet was om over naar huis te schrijven ;-). De stad was prima, maar niets bijzonders en het is toch een hele cultuurschok. FF wennen aan onbeleefde taxichauffeurs en dure dollars. Maar na een paar dagen gaat het weer prima No Worries!! Kwam vooral door onze trip naar de nationale parken rond Darwin. We hebben een auto gehuurd en zijn naar Litchfield National Park gegaan. Nog niet zo eenvoudig, linksrijden... Vooral de ruitenwissers en het knipperlicht worden nog wel eens door elkaar gehaald, waardoor we met de ruitenwissers aan linksafslaan.... Daar waren superheerlijke watervallen en beekjes om in te zwemmen en enorme termietenheuvels. Snachts hebben we overnacht op een schitterend soort ranch met paarden, buffels en erg veel wilde dieren. Toen we vroegen of dat een Walibi (kleine kangaroo) was, antwoordde de relaxte Australische ranger dat er tegen de avond wel honderd waren en dat er in de rivier achter hem krokodillen waren. No Worries.

Na een rustig verlopen nacht, zonder wilde beesten, in het gastenverblijf die leek op een set uit de flying doctors en een heerlijk bacon&eggs ontbijt, zijn we verder gereden naar Kakadu National park. Dit is een onwijs groot park waar je gewoon met de auto doorheen kunt rijden (net als de vorige) en ook moet.... opeens staat er langs de Highway een bordje met Welcome in kakadu national park! Pas op voor krokodillen... In Kakadu wordt de aboriginal cultuur bewaakt en uitgelegd. Er zijn een aantal visitor centres die helemaal uitleggen hoe de aboriginal cultuur in elkaar steekt. Erg interessant, maar Kakadu staat ook bekend om de Krokodillen!! En die hebben we gezien, ondanks dat we eerst dachten dat er een dode boomstam in het water lag... maar even later bleken er ook een aantal aan de overkant te liggen en in de rivier te zwemmen. No Worries. Verder hebben we nog in een bushbungalow getukt. Een soort van Centre Parcs maar dan een tentachtig huisje in de tropen.

Gistermorgen zijn we vanuit Darwin naar Carins gevlogen. En het is hier echt heerlijk!! We zitten in een relaxt hostel een eindje van het strand. En aan het einde van de dag verzamelt iedereen hier om te BBQen en naar live muziek te luisteren. super! Vandaag hebben we een busje voor de komende weken weten te bemachtigen. Hoewel we heel wat eisen hadden in het begin, zijn we uiteindelijk geeindigd met een gewoon busje waar we niet echt in kunnen staan.. Nou ja, als het maar lekker weer blijft redden we ons prima! En het was de enige optie binnen een maand.... Vanaf woensdag gaan we heerlijk met onze eigen 'ride' op pad. Hebben er nu al zin in! Hopen dat we jullie de komende tijd een beetje op de hoogte kunnen houden!

Heel veel liefs allemaal en een dikke kus,

Geert en Annemieke

• 02 November 2009 - 08:32

Oomkoopentantegre:

hallo, wat leuk weer iets van jullie te horen en wat een fantastische reis maken jullie. Dat is echt genieten. Wat gaat de tijd ook snel. Jullie zijn alweer een maand onderweg en wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Wat is het ook fantastisch dat je al deze grote afstanden in korte tijd met een vliegtuig kunt overbruggen want anders was je voor zo'n reis wel 2 jaar onderweg en er zijn natuurlijk ook hele stukken onderweg die je wel kunt missen. Hier is alles ok en is de herfst ingetreden maar het is nog steeds redelijk weer. We zien reikhalzend uit naar het verslag van jullie tocht met de bus. Veel plezier en wees voorzichtig. XXX

• 02 November 2009 - 14:31

Agnes:

hey, Wat hebben jullie weer super veel beleefd! Echt leuk!
    Groetjes

• 02 November 2009 - 17:53

Chris En Diny:

Hallo Geert en Annemiek, wat hebben jullie al veel gezien en beleefd. Prachtig om jullie verhalen te lezen. Hierdoor zien wij ook op de foto"s hoe mooi het is op plekjes waar wij ook nog nooit zijn geweest en waarschijnlijk ook nooit zullen komen. Geniet er maar van! Groetjes Chris en Diny.

• 03 November 2009 - 18:13

Peter En Mat:

een dikke no worries knuffel vanuit een herfstachtig Hardenberg

• 03 November 2009 - 20:42

Marjolein:

he reislustige mensen!

hoe is het nu lekker aan het genieten? wou ff laten weten dat we jullie missen maar dat de auto wel goed van pas komt ahahaha de peugeot is niet meer te starten dus ik rijd lekker rond in jullie wagen
    verder is het hier prima vandaag officieel ondernemer geworden bij kvk ingeschreven jahooooooooo nou......... tot over 3 maanden
    xxxxxxxxxxxx

• 04 November 2009 - 15:53

Gert Jan Oosterhuis:

1 woord!!!

Jaloers!!!!!!!!!!!!!!

• 06 November 2009 - 13:01

Eddie:

Ziet er allemaal wel heel fantastisch uit! Blijf het allemaal wel volgen. Geniet ervan!! Groeten

• 08 November 2009 - 19:19

Lammy En Roelof:

Vandaag voor het eerst jullie reis gevolgd en bekeken. Fantastisch allemaal en geniet er samen maar heerlijk van. Groeten uit Beilen.

L&R

• 09 November 2009 - 13:57

Bjorn Zwanepoel:

Hey Geert en Annemiek,

Wat een verhalen zeg, en ik maar denken dat Zuidwolde zo spannend was:P

Groetjes Bjorn

• 09 November 2009 - 18:13

Marleen:

waauw wat hebben jullie al veel gezien! Veel plzier daar nog..

• 11 November 2009 - 20:58

Harma:

Hé familie,
    Vandaag ontdekt dat jullie een site bijhouden. Leuk hé dat je op deze manier een ieder op de hoogte kan houden. Ook erg leuk om te lezen allemaal.
    Geniet van jullie reis en alle indrukken die jullie op doen.
    Groetjes Harma, Gerwin en Thian

• 15 November 2009 - 22:02

Theresia:

Gewoon even zeggen dat we jullie wel missen hier hoor....

liefs Theresia