Snowy Mountains - Reisverslag uit Cooma, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu Snowy Mountains - Reisverslag uit Cooma, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

Snowy Mountains

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 December 2009 | Australië, Cooma

Hee allemaal,

jullie hebben de pakjes en rijmavond achter de rug, maar wij hebben al in de sneeuw gelopen!! Gisteren zijn we naar de Snowy Mountains gegaan, en dat noemen ze niet voor niks zo. Zelfs in de zomer, als het er eigenlijk prima weer is en we een beetje verbrand zijn, ligt er boven op de berg gewoon sneeuw! We zitten hier in de Australische Alpen, die in de winter druk bezocht worden door skieende mensen :-). Maar zoveel sneeuw ligt er nu niet, dus zijn we met de skilift naar boven gegaan, waar nog een mooie wandelroute van 6.5km naar de top lag te wachten. Maar als je op de top aankomt, sta je ook op het allerhoogste punt van Australie! En het uitzicht dat je dan hebt!! Overal waar je kijkt zie je bergen en national park. Onwijs mooi!! Een echte aanrader. Dan vergeet je even de 13km wandeltocht..

Vorige week zijn we vanuit Byron Bay verder gegaan richting Coffs Harbour, en vanaf daar kun je de waterfall way verder het land in volgen. Kom je opeens in een schitterend groen berglandschap, a'la Schotland, uit. Vanhieruit hebben we maandag rondgetoerd, langs watervallen en onwijs mooie uitzichten richting de kust. Via Port Macquirie zijn we met de Lakes Way naar beneden gegaan. Dit voert langs ruige zee/ golven en mooie uitzichtspunten vanaf vuurtorens en rotsen. Dinsdagavond kwamen we in Nelson Bay aan, dit ligt in de baai Port Stephens, waar we nog op tijd waren om de zonsondergang in de zandduinen te zien.

Woensdagochtend zijn we, op aanraden van de natuurliefhebbende vogelopvangbushcampingman, naar de rots aan het einde van de baai gewandeld. Hier was vroeger een legerpost gestationeerd, maar nu heb je er een schitterend uitzicht op de baai, de zee en de golven die op de rotsen uiteen spatten. En.. Dolfijnen!!!! Er leven er tientallen in de baai en die kun je zo uit het water zien springen, erg gaaf!!! Daarna de Huntervalley in, om de volgende dag te beginnen met een heftige wijnproefsessie. (het is dan wel ochtend, maar in nederland is het donker, dus dan mag het ;-)). Op tijd gestopt om door te kunnen naar de Blue Mountains, vlakbij Sydney.En hoe kun je de Blue Mountains, met de Three Sisters, beter zien dan wandelend.. In al ons enthousiasme maar liefst twee wandelroutes gedaan, maar het levert mooie plaatjes en herinneringen op.

Vanuit een camping vlakbij Sydney, zijn we doorgegaan naar beneden. Eerst Sydney links laten liggen, aangezien we er op de terugreis nog weer langskomen. Gaan we dan sightseeen in Sydney. Gelukkig lag er nog een andere stad op ons te wachten. Canberra, de hoofdstad van Australie, het centrum van de macht. De lelijkste stad op aarde, maar je kunt wel overal de auto parkeren, even een rondje Binnenhof doen en hop weer door. Door naar de Snowy Mountains. En dat is zoals gezegd schitterend!! Nu verlaten we New South Wales, richting de staat Victoria aan de zuidkust, waar hopelijk de pinquins op Phillip Island op ons staan te wachten!!

Veel plezier in het donkere dagen die staan te wachten (wij zijn solidair geweest, hebben hutspot met worst en spek gegeten ;-))

Tot de volgende keer,

liefs Geert en Annemieke

• 07 December 2009 - 06:35

Susanne:

En ik zit hier weer veel te vroeg in het ziekenhuis om een lange dag te gaan werken.....ik ben jaloers!!

Geniet er nog maar flink van!

• 07 December 2009 - 08:56

Oomkoopentantegre:

Hallo, wat hebben jullie weer schittrerende fotos en wat een mooie tocht. Dit reisverslag is wel een mooi document voor het leven. Wij hebben hier pakjesavond gevierd met de kindjes en maken ons nu op voor Kerst. Het weer is momenteel redelijk en we hebben nog veel in de tuin kunnen werken. Dat is ook lekker en goed voor de spieren. We gaan nu nog maar weer wat stenen sjouwen, dat loopt ook maar we zijn jaloers op jullie wandelingen.
    Tot de volgende keer.
    XXX oomkoopentantegre.

• 07 December 2009 - 16:49

Hans En Gineke:

Wat hebben jullie een geweldige reis! En wat een mooie foto's! Echt genieten geblazen! Ga zo door!

• 07 December 2009 - 21:29

Chris En Diny:

Hallo luitjes,
    Wat weer een geweldige ervaring hebben jullie opgedaan.Wij hebben samen met de kinderen en kleinkinderen Sinterklaas gevierd met als verrassing Piet Peter en Piet Mathilde.De kinderen waren helemaaal blij alleen Maurice vond het wel een beetje eng en zag eigenlijk ook wel iets bekends.Heel gezellig. Nog heel veel plezier!!!

• 08 December 2009 - 19:13

P En M:

ja hier de pieten!!! hihi. Het was een groot succes en erg gelachen.
    Mooi zeg die plaatjes, we hopen hier met kerst ook in de sneeuw te staan.....
    dikke kus

• 08 December 2009 - 21:41

Theresia:

WAUW... dat uitzicht op die dolfijnen.... die mooie golven.... de bergen....WAUW
    en wat al een mooie doorgebruinde koppies en verbleekte haren... Helemaal top hoor! Wij hebben hier ook van die bleke koppies en eh...
    Wat een genietende gezichten van jullie, heerlijk om te zien. Heel veel plezier weer met de volgende stap, dan gaan wij morgen weer een dagje werken....
    liefs en een knuffel vanuit een koud Zuidwolde.

• 11 December 2009 - 21:59

The LNV Gang:

Heeeey Geert en Annemieke!

Wow wat een geweldige foto's en verhalen! SUPER LEUK! WIJ, Bruni, Wietse, Leike, Heinze en Kim zijn vanavond weer aan de zuip en aan het stef stuntpiloten...hahaha

geniet ervan!

Lnv ;)

• 12 December 2009 - 11:00

Fam: De Boer:

Hallo Luitjes,

Het ziet er schitterend uit, ik zou zo wel willen ruilen, maar de winter en hopelijk sneeuw zit er hier ook aan te komen.
    Tenminste als je de weerprofeten mag geloven.
    Dus met de kerst staan wij in de sneeuw en jullie misschien wel in zwemkleding.
    Hier verder alles ok en alvast prettige Feestdagen.