Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

14 December 2009 | Australië, Melbourne

Hee G'day!!

Even een update vanuit heerlijk relaxt Melbourne. Vanmorgen hebben we onze Jucy ingeleverd en nu lopen we weer vol gebackpacked door Melbourne. Laatste weekje op het vaste land van Australie was top. We zijn door de staat Victoria heengereist. Bewolkt af en toe regen en niet warmer dan 20 graden,erruug koud dus ;-)

De eerste dagen Victoria waren niet heel speciaal, maar wel nodig om bij de mooie gedeeltes van de zuidkust te komen. Woensdag zijn we naar de top van Mount Oberon gewandeld. Dit ligt in Promontory National Park. Het pad ernaartoe was een beetje suf, maar eenmaal op de top was het uitzicht spectaculair! Ff oppassen dat je niet vande rotsen afwaait de zee in, maar dat is helemaal goed gegaan. No worries. Na een heerlijke bacon en eggs door naar Phillip Island. Ze hebben daar een bijzonder soort penquins, hele kleintjes, die 'savonds aan land komen om naar hun nest in de duinen te gaan. En ze hebben daar ook een heel bijzondere manier om dat te aanschouwen: een amfitheater op het strand, met een paar duizend man wachten op zonsondergang en de penquins die uit de zee het strand op komen waggelen. In een gropeje van ongeveer 10 penquins proberen ze de (grotere en zachtaardige) meeuwen te ontwijken.... Heel schattig en komisch.

Op Phillip Island is ook een zeehondenkolonie die we de volgende dag hebben proberen te spotten. Ze waren er wel, maar erg ver weg. Met een paar dollar en een afstandscamera was het nog wel een paar minuten mogelijk, maar dat was dan ook alles. Door naar een ander hoogtepunt waar Phillip Island om bekend staat: Het Circuit waar de jaarlijkse MotoGP gereden wordt. (ze waren er een week voordat ze naar Sepang gingen). Rustig, geen reet te beleven en te zien vanaf de weg. Door maar weer.

Melbourne eerst overslaan en door naar de Great Ocean Road, die we vrijdag gereden hebben. Dit is een lange route dicht langs de kust, waarbij je onder andere langs The Twelve Apostels (waarvan er nog maar 6 staan ;-)), de London Bridge (half ingestort.. ;-)) en andere mooie limestone rotsen gaat, die door de zee zijn uitgesleten. Erg winderig daar, maar als de zon er doorkomt ook onwijs mooi! Ook hebben we onderweg eindelijk de eerste wilde koala gespot en of dat nog niet genoeg was: een wandelende koala. En die hebben ze zelfs in de dierentuin niet!!!

Zaterdag een korte wandeling op het programma, dit keer naar zeehonden die je met het blote oog kon zien!! Heel leuk om ongeveer 200 zeehonden te zien zonnebaden en spelen op de rotsen en in het water. Heerlijk zonder Japanners met camera! Daarna zijn we doorgereden naar het noorden, naar Grampians National Park, waar we Zondag een mooie route naar de Pinnacle hebben gelopen, met een schitterend uitzicht over het dal.

We gaan zo onderweg naar het vliegveld, waar we naar Tasmanie vliegen en we opgehaald worden door familie van Annemieke. Ook wel eens lekker, geen bus of trein naar een hostel, maar een warm onthaal en gezellig bijkletsen.

Nog een weekje Australie en dan gaan we door naar Nieuw Zeeland. Hier hebben we een heus busje kunnen regelen, met genoeg ruimte voor ons kerstdiner! Ook al vriest het hier niet, ze vieren hier wel kerst. Afgelopen week was er al een erg amateuristische, maar moedige poging, van een lokale gemeenschap om het kerstspel te vertolken, onder begeleiding van de lokale baard en zijn geitenbreiers. Als je dan niet in de kerststemming komt!!!

Vanuit hier heel veel plezier met de kerstvoorbereidingen en alvast een gezellige en goede kerst!!!!

Veel liefs en een dikke kuss!!

Geert en Annemieke

• 14 December 2009 - 11:10

Omkoopentantegre:

hoi, wat weer een avontuurlijke tocht. en dat lopen van jullie is verslavend, als je dan een dag in de auto of trein moet zitten wordt je helemaal stijf. we komen hier ook al een beetje in kerst-stemming.
    we hebben met de hark de kerstversiering van zol-der gehaald. het was van-nacht erg koud.-5gr. verder hier alles ok. XXX

• 14 December 2009 - 13:07

Thea:

Weer een super verhaal van jullie.Wat fastisch lijkt me dat al die wilde dieren te spotten. En ja hoor 20 graden is wel erg koud ..haha.....Het was hier vannacht -5 en ook de hele morgen was het niet boven nul Nu net een poosje geleden kwam de zon door en nu is het net een 1/2 graad boven nul (14.00 uur)En ze zeggen dat er sneeuw op komst is, dus we hopen dit jaar op een witte kerst. We zijn hier net weer wat door de griep heen. Ach en nog even en dan hebben de kids weer kerstvakantie. daar zijn we allemaal aan toe.
    Nog even door genieten jullie. Groetjes van ons van 't Heuveltje.

• 14 December 2009 - 17:44

Albert En Jennie:

Nou koud weet je wat koud is 7 graden vorst voor de komende nacht wie weet in het weekend schaatsen. en de groeten voor de fam. Klaas en Jannie Lanting.en natuurlijk veel plezier met z`n allen.en ga vooral door met genieten alvast goede kerst dagen hoe je ze ook vierd en met welke temp daar gaat het tenslotte niet om(toch) liefs en groeten

• 14 December 2009 - 21:09

Theresia:

He lieve vriendjes,
    We kregen net de uitnodiging van Albert voor het oud en nieuwfeest.... Helaas dit jaar zonder jullie, we zullen jullie gezelligheid missen!!
    Gaan jullie nog even lekker door met genieten daar? Genieten wij weer heerlijk mee met jullie! Veel plezier en als we jullie niet meer spreken voor die tijd, een hele fijne, speciale kerst! Liefs en een dikke knuffel van de kids.

• 16 December 2009 - 16:04

Mat:

Het sneeuwt hier!!!!!!en het is best fris...
    Zit nu een snelle hap naar binnen te werken, we gaan zo kerstfeest vieren met de kids op school! Ik heb dan al een witte kerst gehad haha.
    Enne de kerstkaart is dik optijd hoor, leuk post van zo ver weg te ontvangen.Ik heb 'm op een speciaal plekje gezet! Onze kerstboom staat ook in de kamer, zal ff foto sturen dan kun je die als achtergrond gebruiken bij jullie kerstdiner hihi.
    Hele dikke kus en een super kerst gewenst. Veel liefs xxxx

• 19 December 2009 - 14:14

Tante Klaasje:

Hoi Jongelui,
    Wat genieten hé,nou hier ook wel hoor maar dan in het klein we hebben een mooi pak sneeuw liggen en het was net nog -7 het is 3uur s'middags.
    Ik heb net nog even met Gea gesproken bij Kippenpoulier.
    Nu geniet lekker verder en hele goede kerstdagen en een goed en gelukkig nieuwjaar waar jullie ook zijn.
    groetjes tante Klaasje