Home sweet Home - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu Home sweet Home - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

Home sweet Home

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 Februari 2010 | Nederland, Zuidwolde

Hallo!!

Bij deze de beloofde Sydney-update vanuit ons eigen huisje in het sneeuwwitte Zuidwolde. Gelukkig toch nog een beetje sneeuw voor ons, we zijn nu waarschijnlijk ook de enigen die blij zijn met de sneeuw. Voordat we op Schiphol met open armen heerlijk verwelkomd werden, waren we al ruim 29 uur onderweg geweest. 3 vluchten vanaf Sydney om de hollandse mistige kou in te duiken. Vorige week leek het ons nog wel lekker, maar het is ons nu al te koud, te glad en te veel sneeuw ;-)

Maar goed, we hadden beloofd dat we nog even een update posten over onze paar daagjes in Sydney. Vanuit Auckland zijn we vorige week woensdag naar Sydney gevlogen, waar we in een heel relaxed hostel/guesthouse in het stadsdeel Glebe terechtkwamen. Vanaf hier kon je prima de stad in wandelen en savonds op ons balkonnetje relaxen met een wijntje en de beentjes omhoog, wat ook wel nodig was na een dag wandelen door de stad. Maar Sydney is echt een mooie stad, met mooie parken en het drukke leven rond de Sydney Harbour. Donderdag hebben we alle toeristische hoogtepunten bekeken. Eerst naar het winkelcentrum met luxe en dure winkels, daarna over de Sydney Harbour Bridge gelopen (gewoon eroverheen, je kunt ook over de bogen heen, maar ach. We hadden wel genoeg thrillseeking gehad..). Vervolgens het Opera house (niet echt bijzonder) en een uitzichtpunt om beide goed in een foto te krijgen. Vrijdags hadden we nog een heel reisschema gepland. Eerst naar Manly, je gaat dan met de ferry naar een andere wijk en krijgt dan superuitzicht over de Harbour. Maar daar aangekomen regende het (weer eens) dus zijn we maar niet meer naar Bondi Beach geweest, zijn we waarschijnlijk ook niet beachboy en beachgirl genoeg voor. Dus maar rustig aan gedaan en via de Paddington market (waar een heleboel chinezen een heleboel dingen verkopen) terug naar ons hostel, met een pizza op ons balkonnetje.

En zo snel als vier maanden voorbij gaan, gaan ook twee dagen voorbij. Dus afgelopen zaterdag was de dag aangekomen dat we aan onze definitieve terugreis begonnen. Vanaf Sydney via Darwin naar Singapore, waar we in de vertrouwde KLM vogel naar Amsterdam vlogen. Net als je denkt dat je veilig zit, roept de piloot om dat de brandstofmeter kapot is en ze met de hand gaan meten of we genoeg
hebben. En nadat hij ons gerustgesteld heeft dat er ruim voldoende in zit, roept hij om dat er wat uitmoet omdat we zo absoluut niet de lucht in komen.

Geruststellende gedachtes… Maar we zijn op Schiphol gekomen en we waren niet de enige! Daar zorgden vrienden en familie voor een warm welkom en thuis wachtte de rest van de familie. Heel leuk om iedereen weer te zien, maar aan het einde van de dag waren we total loss. Konden we eindelijk weer eens in ons eigen bed slapen en daarna het normale leven weer beginnen.

Dit was de laatste post, al hebben we nu al zin om weer op reis te gaan. We vonden het superleuk dat er zoveel mensen zijn geweest die onze verhalen hebben gevolgd en berichtjes hebben geplaatst. Ook al hoorden we dat het soms wat jaloezie opwekte, toch bedankt ervoor. En mochten jullie nog behoefte hebben aan meer verhalen en foto’s, kom gerust eens langs!

Veel liefs,

Geert en Annemieke

• 13 Februari 2010 - 13:24

Tante Klaasje:

Hoi Jongelui,
    Fijn dat jullie weer behouden zijn thuis gekomen in het koude landje.
    En geniet nog maar even van de sneeuw.
    groetjes tante Klaasje.

• 13 Februari 2010 - 13:31

Thea:

Ook het laatste verhaal van jullie avontuur is weer een mooi verhaal om te lezen. We hebben genoten van de verhalen. Bedankt dat we die met jullie mochten delen.
    We hopen dat jullie hier weer een beetje kunnen wennen. En ik kom vast nog wel een keer aan om nog meer verhalen te horen en om foto's te bekijken. Groetjes Thea.

• 13 Februari 2010 - 15:38

Vrienden:

tot morgen........... hihi

• 13 Februari 2010 - 20:40

Harma En Mannen:

Hé wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen.
    Het was erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    En voor jullie zelf een waardevolle herinnering denk ik.
    Geniet van het thuis zijn!

Groetjes Harma,Gerwin en Thian