Weekendupdate - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu Weekendupdate - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

Weekendupdate

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

28 November 2009 | Australië, Byron Bay

Hee allemaal,

twee weken alweer en zoveel leuke dingen beleefd! We weten niet of we het allemaal in een verhaal krijgen maar we gaan het proberen!

de vorige update eindigden we ons verhaal met het koala spotten dat we wilden gaan doen op het prachtige sort of bounty Magnetic eiland, maar helaas geen koala gezien. Wel kon je er wandelen en kwam je langs schitterende, verlaten strandjes en oude verdedigings forten uit WO2. heerlijk gezwommen en bruin geworden (en een beetje verbrand..).

zaterdagmiddag zijn we verder het binnenland ingetoerd richting Charters Towers. Dit is een oud goudmijnstadje met allemaal oude gebouwen uit de tijd van de goldrush. In het centrum staan allemaal gebouwen die zo uit een Westernfilm of ponypark Slagharen lijken te komen. Daar hebben we een dagje heerlijk gerelaxed op een ligstoel aan het zwembad, om de volgende dag vol energie op goudjacht te gaan! Bij de Venus Gold Battery kregen we een persoonlijke rondleiding van de plaatselijke guide door de oude goud verwerkingfabriek. Hier brachten mijnarbeiders eerder hun gouderts naartoe om het goud eruit te filteren. (jammer voor de gids dat er verder niemand was om de schitterende hologram presentaties te aanschouwen). Maar helaas geen goud hier, dus door naar Ravenswood om eerst het oude stadje te bekijken en daarnade goudmijn in werking. Met enorme graafmachines graven ze daar een grote mijn uit, maar ook hier weer geen goud voor ons. Alleen het grindpad leek goud te glinsteren, maar dat werd 'foolishgold' genoemd, niks waard.

Vanuit de outback weer terug richting de kust, Airlie Beach, waar we uitzicht hadden op de onwijs mooie whitsunday eilanden. De droom van iedere Australier is om met een zeilboot tussen de vele eilanden door te zeilen en dat is begrijpelijk. Maar aangezien je niet alles kunt doen, zijn we hier maar aan wal gebleven. We kwamen ook op een punt dat er toch wat kilometers gemaakt moesten worden, aangezien we begin februari alweer naar huis moeten... Dus vorige zijn we langs leuke kustplaatsjes geweest, waaronder Yeppoon waar je de heerlijkste Pies kunt eten!, en Town of 1770 waar je onwijs lekker kunt dobberen.

Vorige week vrijdag zijn we aangekomen in Hervey Bay, waar we na al dat gereis besloten dat we wel een weekendje weg verdiend hadden :-). Dus hebben we vorig weekend een superweekend in het paradijs op aarde Fraser Island gehad!! Wow, het was er echt onwijs mooi. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en er zijn alleen maar bijna onbegaanbare zandwegen op het eiland. Vooral omdat het er al maanden niet geregend had, waren de sproren wel een halve meter diep. Gelukkig had de 4wd bus waarmee we waren er geen moeite mee, de onervaren buschaffeur wel een beetje. Maar die had gelukkig zijn mental coach mee, een echt laid back Aussi bushranger. Zij namen ons twee dagen mee op tour rond het eiland. (en naar het resort waar we tukten en ze prima all-you-can-eat maaltijden hadden). Met de 4wd bus over de onbegaanbare wegen naar lake McKenzie, een onwijs groot helder meer met wit, fijn zand en blauw water zo schoon dat je het kon drinken. Vervolgens over het strand (een officiele snelweg!) langs een aangespoeld scheepswrak die uit de zee steekt, naar een van de mooiste plekken op aarde (totnutoe): Indian Head. De enige rots op het eiland die uitsteekt in de zee. En als je naar boven bent geklommen: WOW!!!! Onbeschrijvelijk mooi! Blauw water met schildpadden, roggen en Haaien!! Uitgestrekte duinen en stranden met eindeloos bos erachter. Om het weekend helemaal top te maken hebben we de zonsopgang gezien, en die is vroeg, erg vroeg.... Rond 5uur komt de zon boven de zee uit en dat is ook het moment voor de Dingo's (lijken op honden, maar zijn eigenlijk vossen/wolven, volgens de gids) op het eiland om te kijken wat de mensen op het strand bij zich hebben. Wij niks, maar gelukkig hadden anderen nog een tasje en een handdoek liggen die ze wel beviel.

Volledig uitgeput na ons weekendje weg, hebben we maandag niet zover gereden zodat we afgelopen dinsdag naar de Australian Zoo van crocodilehunter Steve Irwin konden. Alle dieren die we nog niet in het wild hadden gespot, koala's.., konden we daar al aaiend mee op de foto. In deze zoo heb je heel veel crocs en kun je gewoon tussen de Kangaroo's door wandelen om ze te voeren of te aaien. Hoe leuk is dat. En de koala's zijn echt erg schattig en zacht, ze hangen heerlijk de hele dag in de boom te tukken (Geert is zo jaloers..) Ook waren er een paar kleine Joeys (babykoala's).

Via de Glasshouse Mountains, beetje rondgetoerd langs de lookouts, door naar Brisbane. Prima stad, lekker druk, om een halve dag in rond te lopen. Maar we moeten door... Donderdag zijn we eerst naar Surfers Paradise gegaan! FF een paar goede golven pakken om al ridend op het strand uit te komen, nu nog ergens leren surfen, om vervolgens naar Bina Burra in het lamington National Park te gaan. Is het opeens 15 graden kouder dan aan het strand. Maar wel een prima temperatuur om afgelopen vrijdag lekker te wandelen. Vanaf de berg zie je ineens de flats (?) van de Goldcoast en Surfers paradise, met daarvoor de uitgestrekte bos/berg landschappen van Lamington NP. Uitgeput met de 15km wandeltocht in de benen hebben we de staat Queensland verlaten en zijn we gister doorgegaan naar Byron Bay, in de staat New South Wales. Is het opeens een uur later! Bleek de zomertijd te zijn.

We zitten nu op een camping vlakbij Byron Bay. Eindelijk snel en goedkoop internet. FF bijkomen, bijschrijven en plannen maken. We vliegen 14 december naar Tasmanie en 22 December naar Christchurch in Nieuw Zeeland. Kunnen we bij de Kiwi's Kerst en oud en nieuw vieren! Maar dat duurt nog even, eerst door naar Sydney en Melbourne! Tot later, See Ya.

Groetjes en veel liefs
Geert en Annemieke,

en bedankt voor alle lieve smsjes, berichtjes en mailtjes!

• 28 November 2009 - 08:52

Mat:

zo zit ik hier op een regenachtige zaterdagochtend met een bakje koffie naar zonnige oorden te kijken!!!Na het telefoongesprek ook weer leuk om de plaatjes te zien:-)
    dikke kus

• 28 November 2009 - 10:05

Agnes :

hey,
    Wat ziet het er allemaal super mooi uit! Erg leuk om te lezen wat jullie de afgelope twee weken weer hebben beleefd. In ieder geval zien en beleven jullie erg veel!

Groetjes agnes

• 28 November 2009 - 11:12

Oomkoopentantegre:

wat een schitterend reisverslag. het lijkt wel of er van alles een overtreffende trap is. je zou haast jaloers worden als je de fotos bekijkt want hier is het kluttenweer met regen en storm maar als je zo'n verre reis maakt mag je natuurlijk wel goed weer hebben, anders kun je er niet volop van genieten. Zo'n weekendje weg is ook wel erg "relaxed" lijkt ons. We bereiden ons hier voor op het "heerlijk avondje" maar daar merken jullie natuurlijk niets van. Lieve mensen, geniet verder van jullie avonduurlijke reis and be careful.
    XXXoomkoopentantegre.

• 28 November 2009 - 19:12

Harmenjannie:

Hallo tegenvoeters,wat steken jullie ons enorm de ogen uit met al je mooie verhalen, hoewel wij genieten van regen, hagel, storm en pepernoten! Wij stellen voor om vanwege de herkenbaarheid jullie foto in het strodorp te vervangen door de bruine vakantielook op ´Fraser Island´. Bevalt Juicy, your Left Ride Pride nog steeds? Wij maken ons op voor de winter en zien uit naar jullie volgende zonnige verhalen. Hier is alles ok. Dikke knuffel voor jullie beide, pap en mam.

• 01 December 2009 - 19:41

Aimee:

Leuk jullie verhaal te lezen. Mooi dat jullie zo genieten!! -x-

• 02 December 2009 - 09:04

Tanja En Elmar:

He luitjes,
    alles is goed bij jullie zo te zien en lezen. Hier is inmiddels de winter aan een kleine opmars begonnen (het was vannacht -3 of zo) Na een hele drukke periode ben ik eindelijk een weekje vrij van het museum (en de dinnershows vanwege sinterklaas) en enorm jaloers op al jullie mooie verhalen. Vorige week heb ik 3 dinnershows gedaan, waarvan eentje voor de hoge heren van Meppel, die Manon Thomas en Jeroen van der Boom hadden ingehuurd (ook wel eens leuk om mee te maken)
    Elmar duikt nog elke week, maar ik denk dat hij graag het zwembad inruilt voor een van de plaatsen waar jullie zijn. Geniet lekker door daar, groetjes en dikke kus Tanja en Elmar

• 02 December 2009 - 09:34

Albert En Ineke:

Wat een contrast. We zitten hier onze pennen kapot te bijten voor een leuk sinterklaas gedicht en jullie zitten daar lekker in de zon "zomer" te vieren. De koala foto is echt schattig. Zou zo als knuffel op je bed passen. :)
    Heel veel plezier nog, wij nemen nog een pepernoot.

Liefs,

• 06 December 2009 - 13:30

Sybrine:

eindelijk weer eens jullie site opgeduikeld (ken veel te veel mensen die aan het reizen zijn ondertussen!): wat gaat de tijd snel! geniet er nog maar van die laatste 63 dagen ;)
    en practige foto's trouwens! :) xx