G'day folks - Reisverslag uit Townsville, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu G'day folks - Reisverslag uit Townsville, Australië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

G'day folks

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 November 2009 | Australië, Townsville

hee allemaal,

vanuit een min of meer zonnig Townsville weer een update van onze heerlijke reis! We zijn nu ongeveer een week aan het toeren in onze 'ride' of campa zoals het verhuurbedrijf Jucy het noemt. Vorige week dinsdag zijn we eerst nog vanuit Cairns naar het Great Barrier Reef gevaren. Smorgens met een grote cruiseboot naar het koraal. Das ongeveer twee uur deinen en braakzakjes voorbij zien komen... Maar als je dan eindelijk bij het koraal bent en in zee gedonderd wordt wordt je weer helemaal stabiel en kun je al snorkelend genieten van het schitterende koraal en heel veel soorten mooie vissen. Geert heeft ook nog een proefduik gedaan, ongeveer 8 meter de diepte in! Erg kicken!! Bijna verbrand, maar de zeebenen gevonden, hadden we eindelijk de kans om om ons heen te kijken. Gelukkig de dolfijnen niet gemist!!!

Woensdag konden we eindelijk onze Camper, Ride, Campa, Space, Cruiseauto, omgebouwde personenauto ophalen. Uitgevoerd in een onopvallend kikkergroen met paarse accenten. Een rijdend bed zeg maar. en hoe lekker is dat! Meteen kunnen tukken als je aangekomen bent. we zijn eerst naar het noorden gegaan, naar Port Douglas en heerlijk aan zee gelegen en gezwommen. Na het spotten van krokodillen en slangen op de Daintree River Cruise zijn we doorgegaan naar Cape Tribulation. Hier heb je schitterend witte stranden die overgaan in regenwoud, schijnbaar erg uniek. Was idd mooi, en de kokosnoten die uit de boom op het strand vallen zijn heerlijk!!! hoe Bounty is dat :-)!!

vanuit Cape Trib (zoals iedereen het noemt) zijn we zondag begonnen aan onze reis naar het Zuiden. Onderweg veel schitterende watervallen, rivieren en kreekjes gezien, maar het weer helpt nog niet erg mee. We hebben de afgelopen dagen best veel regen gehad (een stadje in de buurt had dinsdag 170mm!!), schijnbaar komt het regenseizoen vroeg dit jaar. Voor de bevolking prima, omdat ze al een maand of zes helemaal geen regen hebben gehad. Maar na iedere regenbui liggen er wel weer superlekkere verse overrijpe mango's onder de bomen! We redden ons wel hier ;-). Via de Tablelands, land minimaal 600meter boven zeeniveau, zijn we langs een vulkaankrater, met ook hier weer schitterende watervallen en schildpadden, doorgegaan naar Ingham. Onderweg het eerste kerstliedje op de radio, wel raar zo zonder winterjas maar in korte broek.

Vanochtend zijn we enthousiast vertrokken met de watervogels naast de auto (ze noemen het hier niet voor niks de Wetlands...) naar de hoogste waterval van Australie. Hier dondert het water ongeveer 280 meter naar beneden, schitterend om te zien!! Via een pittige afdaling kon je onderaan komen waar het water verneveld op je neerkomt. Na de steile klim omhoog lekker relaxed doorgetoerd richting de zon. Uiteindelijk zijn we vandaag in Townsville aangekomen, waar de zon schijnt! van hieruit proberen we morgen naar magnetic Island, dat hier vlak voor de kust ligt, en proberen we koala's te spotten. Vandaag btw ook de eerste echte Kangaroo gespot in plaats van de kleine Walibi's!!

ook al hebben we niet altijd toegang tot internet, of duurt het soms een paar dagen met reageren, het blijft onwijs leuk om alle berichtjes en emailtjes te lezen! TNX!

take care,

See You

Geert en Annemieke

• 12 November 2009 - 08:18

Oomkoopentantegre:

Hallo, blij weer van jullie te horen. Wat een prachtige fotos en wat een belevenissen allemaal. De onderwaterwereld is natuurlijk ook onwaarschijnlijk mooi. Hier is alles ok. Gisteren was het hier Snt. Maarten. De kindjes kwamen luid zingen. Ze hadden een heel repertoire dus bij elke deur kwam er een ander lied. Wat een leuke camper hebben jullie. Hij valt wel op op de bruine aarde. Hoe is het met links rijden, went zeker snel. Veel liefs van hier en genietvan alles. wees voorzichtig.
    XXX

• 12 November 2009 - 13:54

Thea:

Weer erg leuk om weer wat van jullie te lezen. Te lezen wat jullie allemaal zien...en dat is al leuk, dus zal het nog wel veel leuker zijn om het allemaal in het echt te zien. Geniet er nog maar van want dan kunnen wij genieten van jullie verhalen.
    En wauw dolfijnen gezien.Tja wij ook maar die waren in het dofinarium. Was ook leuk hoor maar ze zien in het wild is natuurlijk veeeeel leuker.
    30 oktober was het halloween en gisteren st. maarten dus de kids hebben weer genoeg snoep voor een jaar.
    Groetjes van Gert, Thea en de kids.

• 12 November 2009 - 20:02

Theresia:

He lieverds,
    wauw wat weer een mooie foto's en wat een heerlijk weer! dat daar bij die waterval lijkt wel wat op als je hier naar buiten kijkt. Volgens mij zie ik bij Annemieke op de boot een verbrande arm.... klopt dat? En eindelijk zien we ook eens andere mensen op de foto's, tot nu toe leek het net of jullie met z'n tweeen daar "alleen" zijn. Begint er ook al iets van heimwee te knagen? ik kan het me bijna niet voorstellen. We hebben wel heimwee naar jullie hoor! Maar wensen jullie nog heel veel plezier.
    liefs en een dikke knuffel van ons.

• 12 November 2009 - 20:35

Dyanne:

he dat wil ik ook....reizen. Hoeveel kost dat eigenlijk wat jullie allemaal doen? :)
    dan weet ik hoeveel ik nog moet sparen.
    veel plezier daar nog!

• 12 November 2009 - 21:39

Chris En Diny:

Geweldig wat jullie allemaal al weer gezien hebben. We zijn eigenlijk wel een beetje jaloers op jullie. Nee hoor, het is jullie van harte gegund.
    Groetjes.

• 13 November 2009 - 11:30

Alet:

hoihoi,

wat een mooie foto's weer!
    Ik vind het erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Jullie zijn lekker aan het genieten.
    Veel plezier nog en blijven genieten!
    Liefs Alet

• 14 November 2009 - 13:03

Natasja:

Hey,
    Zo te lezen vermaken jullie je daar prima!..het klinkt ook alemaal geweldig,wat een ervaring zeg!
    Ook leuk om de foto;s erbij te zien.
    Ga nog lekker genieten van al dat moois daar!!
    Groetjes uut Drenthe.

• 15 November 2009 - 18:16

Geert:

he zusje en koude geert,
    zo te zien heeft geert er de baard weer af gekregen staat je goed
    hier alles onder controle gister bedank feestje gehad voor de mensen die geholpen hebben met het huis was erg gezellig!!!!
    marjolein is ook nog steeds lief .geniet van de onthaasting! groet en kus andere geert

• 21 November 2009 - 08:27

Bjorn En Marije:

Zo veel goede herinneringen. Super!
    Het is of we mee reizen.

Geniet er van!

• 22 November 2009 - 22:14

Esther (van DOS):

Hallo Annemiek, je hebt de vorige x zo'n mooi stukje geschreven over je wereldreis. Nu ben je er mee bezig, vind je het goed dat ik jullie laatste verslag publiceer in het komende clubblad incl. enkele foto's? Het is allemaal zo zonnig vergeleken met die donkere dagen hier..
    Ik zal je het laatste bulletin ook nog ff mailen.
    Enjoy! Maar dat gaat jullie goed af..

Groetjes,
    Esther Wiekema

• 24 November 2009 - 20:16

Roelie:

Hallo , wat fijn dat jullie het zo geweldig hebben. Wij zijn druk met sinterklaas bezig. Wordt dat daar ook gevierd?
    Lieve groetjes van ons en geniet ze Hendrik en Roelie

• 25 November 2009 - 22:32

Theresia:

He lieve vrienden,
    ik was even nieuwsgierig naar nieuwe berichten, maar jullie hebben het waarschijnlijk te druk om te schrijven.... Natuurlijk!
    vandaag 2 blije mensen gesproken die jullie live aan de telefoon hebben gehad, dus we missen jullie gewoon. Hier volop in de sinterklaasvoorbereidingen en genieten van de pepernoten, gevulde speculaas en banketstaaf.... lekker joh! Morgen weer een bijzondere dag, ik zal jullie missen!!!
    Heel veel liefs en geniet lekker verder. kuskus Theresia