Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Annemieke Geert - WaarBenJij.nu

Kuching

Door: Geert en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 Oktober 2009 | Maleisië, Kuching

Selamat tengah hare (goedemiddag) lieve mensen!!

bedankt voor alle reacties op de site, erg leuk om te lezen dat jullie ons volgen en met ons meereizen :-). Vandaag hebben we even rustig de tijd genomen om bij te komen van de afgelopen paar dagen en plannen te maken voor de komende weken. Op dit moment zijn we nog in Kuching, dat is de hoofdstad van de staat Sarawak, de grootste staat van Maleisie. Woensdagmiddag (lokale tijd, het is hier 6uur eerder) zijn we in Singapore aangekomen na een lange reis met de KLM. Aan te bevelen ;-). Daarna zijn we naar Kuching gevlogen. Het is hier erg relaxed en mooi en de bevolking is vriendelijk en klein. Het weer is veranderlijk, 'smorgens en 'smiddags is het vaak zonnig, maar tegen drie uur komt er vaak (zware) regen en onweer. Anders dan in Nederland koelt het hierdoor niet af, het blijft zweterig warm...

Na donderdag de stad bekeken te hebben en een beetje bijgekomen te zijn van de reis, zijn we vrijdag naar het Kubah National Park gegaan. Een eerste introductie in jungle walking. Een zeer vriendelijke boswachter ontving ons en vertelde ons een mooie route langs een schitterende waterval en een uitzichtspunt. Hij had alle tijd voor ons, we waren namelijk de eersten en enigen die dag.... Het park was prima aangelegd met trappetjes en houten vlonders, maar het meeste lopen moesten we zelf doen... We hebben veel foto's gemaakt, voornamelijk als excuus om even uit te rusten van de klim of afdaling!

Zaterdag en Zondag zijn we naar Bako National Park gegaan. Eerst met de bus en daarna met een bootje naar het park, dat is al een avontuur op zich. Ongeveer alles wat je je voorstelt bij een tropisch regenwoud bestaat echt. Er staan veel hoge bomen en verschillende soorten palmen, de ondergrond is nat en vochtig, je hebt schitterende uitzichten en als je er de moeite voor neemt kom je terecht op prachtige bountystranden! Voor de apen hoef je minder moeite te doen, die hingen al na 5 minuten boven ons in de bomen! Erg leuk om te zien. Savonds was er een nachtwandeling onder begeleiding van een gids. Dat was eerst best komisch om in het donker met zijn tienen achter elkaar aan te schuifelen, maar toen we de eerste grote slang hadden gespot werd het wel serieuzer, helemaal toen bleek dat we toen vlak bij onze lodge waar we die nacht verbleven waren.. Dat was wel ongeveer het spectaculairst, verder zagen we nog een paar padden, een zwarte spin en een paar catfishes. Aan het eind vond de gids nog een flying lemur. Vliegen deed hij niet, maar het was wel cool om te zien.

Vandaag hebben we rustig aan gedaan en plannen gemaakt. Morgen willen we met de expressboot varen van Kuching naar Kapit, over de grote Batang Rejang. De grootste rivier van Sarawak, waarover alle vracht en personen gaan. Vandaaruit door naar Belaga waar we van plan zijn de stammen die van oudsher Maleisie bewonen te gaan bezoeken. Daar blijven we een paar dagen en dan door naar het noorden, richting Miri. Maar dat zien we dan wel weer, reizen gaat om de reis er naar toe, niet om de eindbestemming ;-)

Hele dikke kus,
Veel liefs
Geert en Annemieke

PS blijf vooral berichtjes plaatsen en emailen, we lezen ze allemaal en het is erg leuk om van iedereen te horen! Als je je email invult op deze site word je ook automatisch op de hoogte gehouden als we iets nieuws plaatsen!

Selamat jalan (tot ziens)

• 12 Oktober 2009 - 09:22

Mama En Gea:

he lui wat leuk om van jullie te lezen en te zien!! erg gaaf. dikke kus en knuffel van ons allen en blijf vooral genieten!!!!!!!!!!!

• 12 Oktober 2009 - 13:58

Myke:

Het klinkt alsof jullie het erg leuk hebben :-) Geniet er van!
    Groetjes Myke

• 12 Oktober 2009 - 17:06

Daan:

Heyhey!

Leukleuk om te lezen wat jullie beleven en mooie foto's om een beetje over jullie schouder mee te kunnen kijken!!

Hé Miek, wat me nou ineens zo bezighoudt... welke schoenen heb je nou mee en was het de goede keuze tot nu toe ;-)

Liefs!

• 12 Oktober 2009 - 20:54

Peter En Mat:

oeoeoeoe....apen! haha super zeg. Jullie zien er nu al uit als echte wereldreizigers!
    Hier alles ok. De eerste 'alleen gymles' gehad hihi.
    kus van ons

• 14 Oktober 2009 - 12:33

Theresia:

He lieverds, het ziet er nu al leuk uit allemaal (uitgezonderd die slang en spinnen enz.) Wat een belevenissen hebben jullie in een week tijd al gehad. En wij maar werken.... Als we het zo lezen is het al een hele tijd geleden dat jullie zijn weg gegaan, terwijl hier nog maar een weekje voorbij is.

Dikke knuffel van ons allen hier....
    liefs

• 14 Oktober 2009 - 13:05

Agnes:

hey,
    Wat hebben jullie al veel gezien, klinkt leuk allemaal. op de foto's te zien ziet het er ook erg mooi uit!
    Groetjes

• 14 Oktober 2009 - 19:34

Kim (bezoeker Ijsbar:

Hoi Geert en Annemieke!

Annemieke, leuk om eindelijk een foto van jou te zien! We hebben allemaal veel van je gehoord bij het LNV maar nooit de vriendin van Geert gezien!
    Ik zie dat jullie het reizen al goed afgaat, wat geweldig!
    Geert, ik hoef denk ik niet te zeggen hoe geweldig reizen is?!

Geniet er 300% van en maak heel veel foto's, video's, gekke momenten mee en ik kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Hier is het 10 graden en ik geloof zelfs dat het gaat vriezen vanavond...brr. ;)

Groetjes Kim

• 14 Oktober 2009 - 20:22

Gert En Thea:

Wauw jullie hebben al heel wat gedaan in 1 week..ga zo door. We blijven jullie volgen. Gaaf die foto's.
    Groetjes.....

• 14 Oktober 2009 - 20:23

Beuf :

Hey, Moek en Annemiek,

ik was al weer vergeten dat jullie weg waren.

dit is wel een leuke manier om jullie te volgen!

Ik hoor/lees het allemaal wel,

gr Wilco

• 15 Oktober 2009 - 18:40

Rene Yvonne En Finn:

Hoi annemieke en geert,

eindelijk tijd om op jullie site te neuzen.
    Het ziet er allemaal geweldig uit, wat een mooie foto's. Hartstikke leuk om te lezen hoe het met jullie gaat, en wat jullie mee maken.
    Het is hier nu echt wel herfst met nachtvorst enzo.. dus geniet nog maar van jullie 115 dagen.

groetjes Rene finn yvonne

• 15 Oktober 2009 - 20:43

Sybrine:

Ja, heb m ook gevonden :) Blijven genieten he!

xx

• 16 Oktober 2009 - 06:09

Afdeling Transploft:

Hey Geert & Annemieke,

Helemaal geweldig die foto's ga zelf dit weekend ook op reis...we gaan naar hoenderloo (de Veluwe) tot en met dinsdag...ik heb nog geen site aangemaakt.

:) veel plezier daar! en foto's blijven maken!

Groet Cees (electrabel)

• 16 Oktober 2009 - 19:51

Harm En Jannie:

Fijn om te zien dat jullie genieten. Hier alles ok., kijken uit naar volgend verslag en nieuwe foto's. Knuffel voor allebei, pap en mam.

• 16 Oktober 2009 - 20:40

Jacob En Roelie:

Hallo Annemiek(en Geert natuurlijk)even een klein berichtje. Vanavond vrijdag 16-10-09 waren we zoals gewoonlijk bij C 1000, en! geen meisje bij het vlees.Toen dacht ik aan de notitie die ik van jou kreeg en kom ik ga eens kijken of ze echt Zuidwolde aluit zijn.Nou het ziet er mooi uit op de foto,s ik hoop dat het voor jullie ok heel spannend is (eigenlijk geen twijfel lijkt mij).
    Zo te zien lopen de apen daar los rond en zou er er dus zo maar een uit de mouw kunnen komen.Hé nog veel plezier en we zijn zeer benieuwd wat jullie allemaal nog tegen komen. En ja, er komt vast een ander meisje bij het vlees.Maak er wat moois van, een groet uit Veeningen.

• 17 Oktober 2009 - 13:42

Roelie En Hendrik:

Wat prachtig allemaal, nemen jullie ook een aapje als huisdier mee in de koffer? Geniet ze en tot de volgende keer

• 18 Oktober 2009 - 07:55

Jennie(tante):

Nou ik ben er dus ook
    Leuk om te zien en te lezen waar jullie zijn en wat jullie doen. Ik zal regelmatig een kijkje nemen om een beetje mee te genieten.
    HEEL VEEL plezier en pas goed op elkaar. van uit AALDEN

• 19 Oktober 2009 - 10:08

Tanja :

Hoi Luitjes,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Zo blijven wij ook lekker op de hoogte.
    Het klinkt allemaal geweldig en heerlijk avontuurlijk.
    Hier is alles prima!!!
    Heel veel plezier de komende tijd, geniet ervan en wordt maar heel moe van dat reizen, dan zie je ook heel veel.
    (en anders ga je lekker ergens uitrusten)
    Groetjes en dikke kus Tanja en Elmar
    en ook van papa en mama

• 26 Oktober 2009 - 18:34

Gerda:

Fantastisch wat een prachtige reis tot nu toe.
    Jullie schrijfstijl is ook prettig om te lezen.Jullie zullen in topconditie zijn na deze vakantie als je in dit tempo door blijft gaan.
    Geniet er lekker van.

• 01 November 2009 - 21:12

Chris En Diny:

Wat leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal doen. Geniet er maar fijn van. We blijven het wel volgen.Groetjes Chris en Diny.